نوع همکاری : مجری
کارفرما : دانشگاه پیام نور
سال طرح : 1394
مشاهده سایر طرح های دکتر کریم اسگندری
هدف تحقيق حاضر بررسی تأثیر هوش رقابتی رؤسای شعب بر بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی بانک ملت استان آذربایجان¬شرقی مي باشد. برای این منظور هوش رقابتی مدیران بر اساس نظریه¬ی دانشکده¬ی مدیریت فرانسه و شامل چهار بعد؛ آگاهی بازاریابی، آگاهی از وضعیت رقبا، آگاهی فن¬آوری تکنیکی، آگاهی راهبردی و اجتماعی و بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی بانک بر اساس نظریه¬ی زتهامل ، پاراسورامان و مالهوترا در هفت بعد: کارآیی، قابلیت اتکا، تأمین سفارش، حفظ اسرار شخصی، پاسخگویی، جبران، تماس تعیین شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر رؤسا و معاونان بانک ملت استان آذربایجان¬شرقی می¬باشد که تعداد آن¬ها 142 نفر است و حجم نمونه با استفاده از رابطه کوکران 104 نفر برآورد گردید که نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. ابزار جمع¬آوری اطلاعات در این پژوهش، مصاحبه و پرسش¬نامه¬ی محقق¬ساخته¬ای است که پس از سنجش روايي و پايايي آن در اختيار نمونه آماري قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات جمع¬آوری شده از روش¬های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای طبقه¬بندی، تلخیص و تفسیر داده¬ها از روش آمار توصیفی و برای آزمون فرضیه¬های تحقیق از روش آماری استنباطی (One Sample T Test و آزمون پیرسون، فریدمن و رگرسیون) استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر این است که بین هوش رقابتی و ابعاد آن با کیفیت خدمات الکترونیکی بانک ملت همبستگی وجود دارد. همچنین بعد آگاهی و فناوری هوش رقابتی بیشترین تأثیر در بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی بانک ملت استان آذربایجان¬شرقی دارد. همچنین هوش رقابتی رؤسای شعب بانک ملت با میانگین 99/58 و کیفیت خدمات الکترونیکی بانک ملت استان آذربایجان¬شرقی با میانگین 78/60 بالاتر از حد متوسط و در وضعیت مناسبی می¬باشد.